Iklan Sebentar yee..

Ezol Punyee Pembace

Ini EzoL

My photo
Talk like innocent with crazy minded.

Sunday, May 8, 2011

Kerja Oh Kerja ! ! !

Assalamualaikum dan Selamat Pagi. ^^

Kerja ? Ye kerja. Ada ape dengan perkataan nie. Dengan bekerja korang boleh laa nak jana duit kan. Nak sara anak bini atau ibu bapa korang. Bagaiman pulee untuk pelajar? Wajarkah pelajar-pelajar ini buat part-time untuk  cover sikit-sikit. Orang cakap boleh laa nak wat shopping-shopping sikit.

Perkara ini sedikit sebanyak ade die punye pro dan con kan. Mane ade sesuatu perkara tu semata-mata ade kebaikan sahaje. Mesti ade jugak keburukan kecuali amal ibadat dan segala tentang islam. Itu memang da ditetapkan memang untuk kebaikan bagi setiap manusia beragama islam kan.Bagi aku part-time untuk student tiada kesalahan jika seseorang itu pandai membahagikan masa beliau. yela ,kena la budget mase untuk study. Jangan asyik kejar duit. Nanti study ke laut. Tak nak laa begitu. Punah mase hadapan kan.

Dan kalo untuk pelajar yang menunggu panggilan degree macam aku pulak macam mane. Kalo student macam aku nie da sah-sah patut pergi cari keje daripada duduk rumah menghabiskan duit sajee. Tapi kalo xde lubang kerja pulak macam mane. Aishhh..korang pikir laa sendiri.

p/s : da puas cari kerja tapi takde. ade orang na offer aku kerja???

2 comments:

ezza haniza said...

keje jamban kat umah i..heee

Ez0Lleee said...

erkk???