Iklan Sebentar yee..

Ezol Punyee Pembace

Ini EzoL

My photo
Talk like innocent with crazy minded.

Monday, February 14, 2011

Valentine's Day???

Tarikh 14hb Februari merupakan hari yang dianggap keramat oleh pasangan-pasangan yang tengah cintan-cintun nie.Valentine’s Day @ Hari Memperingati Kekasih dianggap sebagai satu masa untuk mengisytiharkan ketulusan cinta kepada pasangan masing-masing.. Biasenyer la kan,14hb Februari couple2 ni akan memang dressup abis la dan aku biasenyer nengok baju yang kaler merah la konon warna hati, main tukar2 hadiah dan bunga ros yang kaler merah memang wajib ader lee.. Couple-couple nie juga akan merewang di merata-rata tempat macam mall and especially wayang sehingga terjadilah adegan-adengan maksiat yang bertentangan dengan syarak demi untuk membuktikan kasih dan sayang mereka yang mahal tuh..



Saban tahun juga para ulamak mengingatkan kepada umat Islam agar menghindari menyambut Hari Valentine ini tapi seperti menuang air ke daun keladi..=='.. aku rase bebudak nie patut tau aper yang terjadi pade hari kekasih nie agar ianya dapat menyedarkan loving couple kita yang hanyut di lautan cinta bahawa ianya adalah sambutan yang berkaitan dengan agama Rom Kuno dan juga Kristian. Hari Valentine tidak ada kena-mengena dengan umat Islam malah hukum menyambutnya adalah HARAM...

P/s : Sesunguhnya manusia itu sentiasa lalai dengan godaan syaitan dan nafsu. Pulanglah kepada Allah s.w.t kerana keimanan dan ketakwaan merupakan senjata utama dalam diri.

4 comments:

Azuan said...

ramai je yang buat bodo pasal nie huhuu

D.L.M Supplement Ent said...

skrg nie sy dah follow blog ko jom follow blog sy balik ok
Http://www.dunialelakimaskulin.com/

Anis Akhir said...

saya setuju! hehe..
nice blog mr ezolfaez..
cantek...

Ez0Lleee said...

Azuan : remaja sekarang hanya tau na enjoy..xleh na wat aper la....nyway thanx 4 comment...

Bakri : Thanx 4 follow..i'll follow u back..

Anis : Time kasih yee bcoz sudi menjenguk n untuk pujian tersebut..