Iklan Sebentar yee..

Ezol Punyee Pembace

Ini EzoL

My photo
Talk like innocent with crazy minded.

Monday, May 23, 2011

CERITA KREATIF AKU BERSAMA BEN ASHAARI


Cerita ini bermula begini.......

Pada sepetang yang hening. Datang satu group bloggers yang mahu bergerak gathering kononnya. Mereka daripada PASAR SENI nak ke KLCC. Jadi, mereka pakat-pakat dok kumpul duit dan mewakilkan pada IQBAL HAKIMI untuk beli tiket.

Sedikit dialog antara IQBAL dan Penjual Tiket 

IQBAL : Kakak manis tiket 6 keping.
P.Tiket : Mana pergi ?
IQBAL : Mana tempat ada??
P.Tiket : Roti ada.. Nasi goreng ada..Mee goreng ada..Semua ada..
IQBAL : Nie jual tiket ke makanan..
P.Tiket : Semua ada..Hahahaha..
IQBAL : Psssttfff....Kasi klcc kak yee..
P.Tiket : Rm20.00..datang lagi..

Mereka bergerak masuk dalam lrt uhh. Dalam LRT bebudak nie memang kecoh abiss. Sampai nak tergolek pon ade kenderaan awam tersebut. So beberapa dialog di dalam tren tersebut dirakam sedikit.

Kunci Locker : Korang nak buat ape kat KLCC??
Nisa Menaip : Kite wat VLOG !!!Nisa ade bawak videocam..
Tomato Kering : Nisa memang ketagih kat vlog kan.. :-P
Nisa Menaip : Sangat kottt..hehehe..
Iqbal Hakimi : Kite buat vlog dalam nie pon ok gak kan???
Kunci Locker : ade tema ker??
Yazid Torpedo : Kite relate kan doodle aku ngan LRT nak??Aku boleh lukis sekejap..
Nisa Menaip : Shukeww...
Katek : Sukung..

Dengan persetujuan kesemua blogger jadi mereka pun jalankan laa pergambaran HEBAT mereka. Sedang mereka memperkenalkan doodle kepada penumpang di dalam LRT. Datang pegawai LRT tersebut iaitu EZOL FAEZ.

Ezol Faez : wehh..wehh buat ape nie??
Nisa Menaip : buat vlog tuan..untuk blog tuan..kami sedang wat gathering..
Ezol Faez : Vlog ??Macam seronok..boleh saya ikut sekali..Saye pon ade blog jugak.

Yazid Torpedo perlahan-lahan menyorokkan diri beliau supaya tidak dilihat Ezol (kenapa??)

Ezol Faez : Ehhh,kenapa tuh budak tu nak lari menyorok tu..Cilok ker??
Kunci Locker : Ehh takdelah..die rakan blogger jugak..Yazid Torpedo namenya..
Ezol Faez : Yazid Torpedo???Macam kenal..hurmmm..

Yazid memalingkan mukanya kearah ezol faez..

Ezol Faez : hah..ko rupenya...Mana doodle yang ko hutang dengan aku tuhh???
Yazid Torpedo : Sorry..semalam tertido..
Ezol : haisshhh..aku na sekarang..ko buat..
Yazid Torpedo ; yolah..

Selepas sampai di KLCC. Pengambaran mereka di dalam tren selesai dan sambung pulak di taman rekreasi KLCC dan berjumpa dengan ramai lagi SAHABAT BLOGGERS yang diketuai BEN ASHAARI..

p/s : ape sehh aku ngarott...

5 comments:

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

kemah keming...hok jual tket tu pun boleh tahan klakornyer..haha

cucu umie said...

nice script..tpy mcm mengarut jer?? hehe

Ez0Lleee said...

cucu umie : memang mengarut pon..hahaha

mad khaz said...

haha,ngarut tol. tapi kreatif XD

Ez0Lleee said...

@mad khaz thanx bro..