Iklan Sebentar yee..

Ezol Punyee Pembace

Ini EzoL

My photo
Talk like innocent with crazy minded.

Sunday, May 15, 2011

Muntah Idea , Kosong ! !

Assalamualaikum w.b.t dan Salam 1 Bloggeee..

Aku pasti korang tertanya-tanya apebende punye tajuk entri laa yang aku buat . Hahaha . Pernah tak korang dilanda idea yang mencurah-curah sehingga korang pon poning nak menulis kat yang mane satu. Pening jugak nak buat pilihan kan mana satu laa nak tulis kan. Aku nak tanye lagi even korang dapat idea yang banyak sekali pon. Boleh ke korang merealisasikan idea tersebut di atas skrin monitor korang ataupun page korang. Ini fenomena yang aku nak bagitau MUNTAH IDEA, KOSONG ...

Hahaha ,actually fenomena nie aku create sendiri sebab banyak kali dah aku kena bende nie. Datang idea berlambak-lambak tapi last-last Body Post kosong. Terkilan la wehh. Sumpah membazir idea-idea aku tuhh .
Aku nak bagi tips laa supaya korang dapat menulis idea korang tuu tanpa hilang satu pun kekunci idea tersebut.


  • Pastikan korang buat short note untuk idea-dea yang korang dapat. Supaya tak hilang dek panas tak lapuk dek hujan. haha.. In case, korang ade short-term memory loss.
  • Da dapat idea kan ?? Korang teros jee draft kan idea tersebut supaya laen-laen kali takde idea, boleh ambik dari draft korang.
  • Ade sticky board ? Tampal idea-idea korang kat situ supaya senang nak cari. Cara 'Proffesional'.

Selain daripada korang boleh mengingat kembali idea-idea korang. Sambil lalu, biler korang da drafting atau buat short note. Korang bole jugak menulis idea-idea bernas dengan mengembangkan isi-isi penting korang. Aduss, da macam cikgu pulak aku nie. Selamat mencube.

3 comments:

Chan said...

Da follow anda :D
niceeee
hit mineee

Nurshafiraamin said...

wahh! satu cadangan yg bernas! ira kdg2 buat draf...pastue nt bile dh kering idea,sambung balik draf tue..hahah! :)

AnakPakZohar said...

AKU SELALU MUNTAH IDEA.. PASTU BILE DAH NGADAP LAPPY TETIBE BLURR~~ HAHHAA